BSGLg

Bulletin de la Société Géographique de Liège

0770-7576

 

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Nathalie LEMARCHAND

De la géographie du commerce à la géographie du commerce et de la consommation

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Index de mots-clés : révolution culturelle, commerce de détail et consommation, territoire « retailtainment »

Abstract

Initiated early in my career to spatial analysis, I later took the cultural turn train to look at how culture and commerce are inseparable in today’s post industrial society. I have thus turned my attention to retailtainment space and places. In fact, I assume that in a mass consumption society, retail has become a distractive function and the places of retailing become the « hauts-lieux » of this society. Showcased as they are, these places are themselves consumed : it is a stage made of cultural signs that people used as a mediation through which they interact with each others.

Index by keyword : cultural turn, retail and consumption, retailtainment territory

Pour citer cet article

Nathalie LEMARCHAND, «De la géographie du commerce à la géographie du commerce et de la consommation», BSGLg [En ligne], 52 (2009/1) - La géographie... ma géographie, URL : http://popups.ulg.ac.be/0770-7576/index.php?id=1334.

A propos de :Nathalie LEMARCHAND

Professeure

Université Paris 8-St-Denis

Présidente de la Commission de Géographie du com­merce, CNFG

Appels à contribution

Appel à contribution ouvert pour le BSGLg n°70 (2018/1) ouvert jusqu'au 1er octobre 2017

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